? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday 21 April 2011

Tolong Respect Orang..

Salam satu Malaysia..

ok..hari ini saya nak cerita pasal respect...apa itu respect eh?

ok...sila check kat google apa itu respect sebenarnya...

pada saya respect ni adalah satu perkara yg amat penting dalam kehidupan seharian kita...bila kita respect orang pasti orang akan respect kita semula..begitulah lumrah kehidupan kita di muka bumi ini..

mama saya slalu pesan dgn saya...respect dgn org tak kira muda ke tua ke, miskin ke kaya ke..kita kat muka bumi Allah ni sama sahaja...tiada yg membezakan kita melainkan amalan kita...

ha...tgk tuh..jadi ingat, respect ni pada saya merangkumi banyak aspek sebagai contohnya iaitu hormat menghormati antara satu sama lain.. hormatlah org sekeliling kita..tak kira keadaan...jgn ingat bila kita dah berada di atas dan dah ada kesenangan senag-senang je kita tak respect orang...eh..sedar la diri dulu..kita dlu pun sape je kalo nak berbanding sekarang ni..

susah nak paham masyarakat zaman skg..masing-masing pentingkan diri sendiri..perasaan jeles terhadap apa yg org lain ada tu menebal dalam diri...selagi orang tu tak kaco awak mengapa awaqk perlu kaco dia..tolonglah...wake up babe!!...kita dah berada di negara maju skg..bukan zaman kuno dan zaman kegelapan lagi..

apa gunanya negara membangun skg if awak tak membangun langsung...sedarlah wahai manusia...respect lah org tak kira pangkat dan juga darjat..

saya ada pernah baca satu article..dan ada juga satu hadis yg menyatakan..what you give u get back..its a golden role in our live..Allah always monitor on what ever we do....ingat dua malaikat juga sentiasa berada di kiri dan kanan kita..mungkin sekarang awak tak respect kat seseorang ni....maybe next time orang lain pula yg tak akan respect dgn awak..ingat!! itu lumrah hidup..

kadang-kadang saya rasa pelik sgt dgn org zaman skg...perasaan hasad dengki tu memang tak boleh nak buang..pantang melihat kesenangan org lain..pastu mulalah...canang sana sini cerita..if cerita kebaikan tak apalah..ini ditokok tambah yg penuh dgn fitnah semata-mata..masyaAllah..saya selalu berdoa semoga saya dijauhkan dgn sifat sedemikian..

Alhamdulillah saya bersyukur dgt bila dianugerahkan dgn suami, keluarga dan rakan-rakan yg sangat memahami saya..so far alhamdulillah, bila saya cerita ketidakpuasa hati saya..dorang tak pernah membakar saya..sebaliknya memberi kata-kata semangat kepada saya..

itukan yg lagi penting dari org yg bila kita minta nasihat ditokok tambah pulak dgn mcm2 perkara yg pasti membuat kita makin marah kan...haaa...itu jenis org yg patut kita elakkan...

ok..berbalik kepada cerita respect kita tadi...ingat kawan-kawan kita hidup di dunia ni hanya sementara... respectlah semasa insan agar kita dapat menjadi manusia yg lebih beriman di sisi Allah.

untuk berjaya kita perlu sentiasa be humble..jgn sentiasa berdongak ke atas..tak salah skali skala kita tunduk kan..itu kan lebih bagus..

ok lah kawan-kawan,,itu sahaja cerita mengenai respect hari ni..

ingat..respect sesama insan..tak kira pangkat dan juga darjat ok..

peace no war...

lu u guys...

tata

salam...........

0 comments: